charakteristika třídy

Ahoj, milí kamarádi, vítáme Vás ve třídě Pejsků. 

                

 

Motto třídy: „Dobrý den, dobrý den, dneska si to užijem.“

 

Mé jméno je Ilona Funioková (děti mi říkají Ilonko - jsem ta starší a děti mi někdy říkají babičko),

 má kolegyně na třídě se jmenuje Hana  Benešová (děti ji říkají Haničko  – vždy usměvavá jako sluníčko).

 Jsme paní učitelky na třídě a budeme si s Vámi hrát, zpívat, tancovat, cvičit, kreslit a dělat spoustu zajímavých věcí.

Spolu s námi se o naše „malinké Hafánky“ stará pečlivá a milá chůvička Pavla Nováková, „Pavlínka“, která pohladí, utře slzičky a pofouká každou bolístku.

O dobroty na talíři se každý den postará naše Kateřinka, zároveň se stará i o to, aby bylo všude čisto a uklizeno.

Pokud Vám bude smutno nebo se budete mít chuť se přitulit a pomazlit, můžete si z domu přinést svého oblíbeného plyšáka nebo hračku.

O tom, co právě ve třídě děláme, o čem si povídáme, nebo co nás zajímá, se dozvíte z nástěnky u dveří „Pejskové zprávy“

V naší třídě se staráme o to, aby se děti nenudily, aby jejich den byl plný zábavy, her a jen „malinkato“ povinností a tak si pro děti i Vás připravujeme týdenní „ Pejskovy úkoly“, které se vždy vážou k danému tématu, které s dětmi probíráme.

Aby nám bylo ve třídě dobře, mohli se smát, hrát a užívat si, cítit se dobře, šťastně a bezpečně, něčemu se naučili a přitom byli „kamarádi“, vytváříme si a dodržujeme naše „Hafálkova pravidla“

V naší třídě se staráme o třídní zvířátko – šneka Schreka (achatinka), kterého si děti mohou brát na víkend k sobě domů.

Každý den začínáme ranním rituálem „ Dobrý den, dobrý den“- sedneme si do kroužku a s maňáskem Pejska Hafálka  si povídáme o tom, co děti zažily, o čem si budeme povídat a na co si budeme hrát.

 

Co děláme celý den?

06:00 – 08:30 hod.          Scházení ve třídě Medvídků, spontánní hry, činnosti dětí, cvičení, hygiena

08:30 – 08:45 hod.          Dopolední svačinka (postupná dle potřeby dětí), ovoce a pití průběžně 

08:45 – 09:45 hod.          Spontánní hry, řízené a zájmové činnosti (individuální, skupinové, individualizované)

09:45 – 11:30 hod.          Pobyt venku (vycházka, hry na školní zahradě)

11:30 – 12:15 hod.          Oběd

12:15 – 12:30 hod.          Hygiena, stomatologická péče

12:30 –  1x:xx hod.          Dle potřeby dětí, odpolední odpočinek, relaxace, starší děti zájmové a individuální činnosti

14:30 – 15:00 hod.          Odpolední svačina (postupná dle potřeby dětí)

15:00 – 16:00 hod.          Spojení tříd, spontánní hry a činnosti dětí

 

 A teď Vám představíme, jak naše třída vypadá a jak je rozdělená do menších koutků:

Předsíňka- tu využíváme ke společným chvilkám, konstruktivním hrám, je zde umístěna malá knihovnička a také „obchod.“

Máme zde nachystané pití a ovoce, které si v průběhu dne bereme.

Pracovna – zde jsou umístěny hračky, stavebnice, společenské hry, puzzle, skládanky a spoustu omalovánek a výtvarných pomůcek, je zde také interaktivní tabule a počítač pro děti.“

Herna – to je pravý prostor pro kluky, je plný různých stavebnic, kostek, aut, kolejemi, velkými pěnovými kostkami, ale také zvířátky a pravěkými zvířaty „Dinopark“, je zde také divadélko, nově jsme vytvořily koutek domácnost s kuchyňskou linkou, sedačkou,  kočárky a koutek na hru U lékaře.

Jídelna – místo pro podávání dobrůtek a mňamek od paní kuchařky, zvládáme si nachystat tácek, hrníček i si sami namazat pomazánku, když nám to nejde, vždy se najdou ochotné ruce, které nám pomohou, u oběda jíme lžičkou, vidličkou a starší děti používají celý příbor.

Hernička - Ložnice – dopoledne je využívána jako další herna, také jako místo na cvičení, pohybové hry, relaxaci, hudební činnosti. Po obědě si zde jdeme odpočinout a relaxovat při pohádce, nebo relaxační hudbě, k tomu nám hoří „Kouzelná lampička“, která voní a nám se příjemně odpočívá. V úterý si procvičujeme naše pusinky při logopedických chvilkách „Pusinkové pohádky“

Koutek Školáků – tady se nejstarší děti připravují individuálně nebo v malých skupinkách na školu. Mají zde své psací tabulky, abecedy, různé pracovní sešity, listy a různé encyklopedie.  Pracují s mapou a globusem a své poznatky si individuálně zaznamenávají. Tady se účastní pravidelně 1x týdně Metody dobrého startu.

Už se na Vás všechny moc těšíme.                      Ilonka, Hanička, Pavlínka a Kateřinka.