charakteristika třídy
Ahoj, milí kamarádi, vítáme Vás ve třídě Pejsků.
Motto naší třídy: „Dobrý den, dobrý den, dneska si to užijem.“
Mé jméno je Ilona Funioková (děti mi říkají Ilonko - jsem ta starší a děti mi někdy říkají babičko),
má kolegyně na třídě se jmenuje Hana Benešová (děti ji říkají Haničko - vždy usměvavá jako sluníčko).
Jsme paní učitelky na třídě a budeme si s Vámi hrát, zpívat, tancovat, cvičit, kreslit a také vás naučíme spoustu nových věcí.
Spolu s námi se o Vás bude starat naše jedinečná a milá Pavla Nováková, „Pavlínka“, (asistentka pedagoga), která se věnuje individuálně dětem, které potřebují s něčím pomoci, nebo mají pocit, že to ještě nezvládnou sami.
Další milou a pečlivou osůbkou v naší třídě je Kateřina Farská, „Katka“, (školní asistent), která je pravou i levou rukou dětem, tak i nám dospělým.
O dobroty na talíři se každý den postará naše veselá a stále usměvavá Miroslava Šugarová „Mirečka“, ta se zároveň stará i o to, aby bylo všude čisto a uklizeno.
Pokud Vám bude smutno nebo se budete mít chuť se přitulit a pomazlit, můžete si z domu přinést svého oblíbeného plyšáka nebo Vás obejmeme také my.
Každý den se u dveří přivítáme pozdravem.
Symbol srdíčka – obejmutí
Symbol notiček – taneček
Symbol ručky znamená tlesknutí.
O tom, co právě ve třídě děláme, o čem si povídáme, nebo co nás zajímá, se dozvíte z nástěnky u dveří „Pejskové zprávy“.
V naší třídě se staráme o to, aby se děti nenudily, aby jejich den byl plný zábavy, her a jen „malinkato“ povinností a tak si pro děti i Vás připravujeme týdenní „ Pejskovy úkoly“, které se vždy vážou k danému tématu, které s dětmi probíráme.
Aby nám bylo ve třídě dobře, mohli se smát, hrát a užívat si, cítit se dobře, šťastně a bezpečně, něčemu se naučili a přitom byli „kamarádi“, vytváříme si a dodržujeme naše „Hafálkova pravidla“.
Každý den začínáme ranním rituálem „ Začínáme, začínáme“- sejdeme s maňáskem Pejska Hafálka v kroužku a si povídáme o tom, co děti zažily, o čem si budeme povídat a na co si budeme hrát.
Co děláme celý den?
06:00 – 08:30 hod. |
Scházení ve třídě Medvídků, spontánní hry, činnosti dětí, cvičení, hygiena |
08:30 – 08:45 hod. |
Dopolední svačinka (postupná dle potřeby dětí), ovoce a pití průběžně |
08:45 – 09:45 hod. |
Spontánní hry, řízené a zájmové činnosti (individuální, skupinové, individualizované) |
09:45 – 11:30 hod. |
Pobyt venku (vycházka, hry na školní zahradě) |
11:30 – 12:15 hod. |
Oběd |
12:15 – 12:30 hod. |
Hygiena, stomatologická péče |
12:30 – |
Dle potřeby dětí, odpolední odpočinek, relaxace, starší děti zájmové a individuální činnosti |
14:30 – 15:00 hod. |
Odpolední svačina (postupná dle potřeby dětí) |
15:00 – 16: 00 hod. |
Spojení tříd, spontánní hry a činnosti dětí |
A teď Vám představíme, jak naše třída vypadá a jak je rozdělená do menších koutků:
Předsíňka - u využíváme ke společným chvilkám, konstruktivním hrám, je zde umístěna malá knihovnička a také „obchod.“
Máme zde nachystané pití a ovoce, které si v průběhu dne bereme.
Pracovna - zde jsou umístěny hračky, stavebnice, společenské hry, puzzle, skládanky a spoustu omalovánek a výtvarných pomůcek, je zde také interaktivní tabule a počítač pro děti.“
Herna - to je pravý prostor pro kluky, je plný různých stavebnic, kostek, aut, kolejemi, velkými pěnovými kostkami, ale také zvířátky a pravěkými zvířaty „Dinopark“, je zde také divadélko, nově jsme vytvořily koutek domácnost s kuchyňskou linkou, sedačkou, kočárky a koutek na hru U lékaře.
Jídelna - místo pro podávání dobrůtek a mňamek od paní kuchařky, zvládáme si nachystat tácek, hrníček i si sami namazat pomazánku, když nám to nejde, vždy se najdou ochotné ruce, které nám pomohou, u oběda jíme lžičkou, vidličkou a starší děti používají celý příbor.
Hernička - Ložnice - dopoledne je využívána jako další herna, také jako místo na cvičení, pohybové hry, relaxaci, hudební činnosti. Po obědě si zde jdeme odpočinout a relaxovat při pohádce, nebo relaxační hudbě, k tomu nám voní „Kouzelná lampička“. V úterý si procvičujeme naše pusinky při logopedických chvilkách „Pusinkové pohádky“.
Koutek Školáků - tady se nejstarší děti připravují individuálně nebo v malých skupinkách na školu. Mají zde své psací tabulky, abecedy, různé pracovní sešity, listy a různé encyklopedie. Pracují s mapou a globusem a své poznatky si individuálně zaznamenávají. Tady se účastní pravidelně 1x týdně Metody dobrého startu.
Už se na Vás všechny moc těšíme. Ilonka, Hanička, Pavlínka, Katka a Mirečka